Onze duurzaamheidstrategie richt zich op het creëren van IMPACT: Innovatie, Members, Partners, Ambassadeurschap, Climate impact en Transparantie.   
  • Innovatie: Duurzaamheid is de belangrijkste focus van ons innovatieprogramma. We werken met de Rethink Plastics-strategie met als thema's Re-duce, Re-use, Re-cycle, Re-design en Re-new.
  • Members: We investeren in de ontwikkeling van onze medewerkers met nieuwe opleidings- en trainingsprogramma’s als onderdeel van de OPACKGROUP Academy (OKAY).
  • Partners: Wederzijdse, langdurige relaties met onze leveranciers en klanten is de sleutel tot innovatie en klantenservice.
  • Ambassadeurschap: Om (duurzame) verandering en continue verbetering van de verpakkingsindustrie als geheel te stimuleren investeren we bewust in bestuurslidmaatschap. Zo leveren we ongeveer 20 bestuursfuncties in branche- en andere organisaties om de samenwerking in de waardeketen te bevorderen en te verbeteren.
  • Climate impact: We monitoren en verminderen onze impact op het klimaat. Voorbeelden hiervan zijn het gebruik van groene stroom, de inspanningen om energie in processen te verminderen en alle nieuwe bedrijfsauto’s zijn elektrisch of plug-in hybride.
  • Transparantie: We zijn transparant over onze bedrijfsresultaten: onze duurzaamheidsprestaties worden extern gecontroleerd en gevalideerd in onze kwaliteitscertificaten.

Verduurzamen doen we samen!

De OPACKGROUP is groot geworden door innovatie, focus op kwaliteit, circulariteit en samenwerking met alle partijen in de keten. Ook voor duurzaamheid is samenwerking cruciaal. Met onze slogan ‘The sustainable innovator’ laten we zien dat we deze visie voor de toekomst serieus nemen. Hoe wij dat doen? Door bewust te focussen op de zes aandachtsgebieden; kracht van ketensamenwerking, constante focus op innovatie, route voor verduurzaming, rethink als uitgangspunt, (voedsel) verspilling en koploper in het Plastic Pact. Zo brengen wij een duurzame plastic verpakking stap voor stap dichterbij.  

RE-THINK PLASTICS

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Alle bedrijven binnen de OPACKGROUP hebben de zelfverklaring ISO26000 ondertekend. ISO26000 is een internationale richtlijn voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. De zelfverklaring is tot stand gekomen in samenwerking met de NRK (De Federatie die de belangen behartigt van de Nederlandse Rubber- en Kunststofindustrie). Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is een belangrijk onderdeel binnen de bedrijfsvoering van de OPACKGROUP. De ondertekende zelfverklaring is onderzocht en beoordeeld aan de hand van het proces dat beschreven is in NPR 9026+C1:2012. Het geeft aan dat de maatschappelijke verantwoordelijkheid wordt toegepast binnen de organisatie.

In 2013 is de NRK gestart met het project Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen volgens ISO 26000. Met een aantal bedrijven uit de branche hebben de OPACKGROUP bedrijven dit MVO project gevolgd. Met het volgen van ISO 26000 wordt er structuur gegeven aan het MVO-beleid binnen de organisatie. Bij het project van de NRK zijn de verschillende stakeholders betrokken geweest. In overleg met klanten, leveranciers, medewerkers en met de omgeving zijn de 7 kernthema’s van ISO26000 behandeld. Deze kernthema’s zijn: Bestuur van de organisatie – Het milieu – Eerlijk zakendoen – Mensenrechten – Consumenten aangelegenheden – Arbeidspraktijk – Maatschappelijke betrokkenheid.  

BLIJF OP DE HOOGTE VAN NIEUWE VACATURES

Laat je gegevens achter en we houden je op de hoogte van nieuwe vacatures
WhatsApp ons